Tågjätten gör om i chefsledet – han ska leverera nollutsläpp
Statliga SJ gör om i chefstoppen i syfte att stärka sitt arbete med hållbarhetsfrågor. <br><br>En ny renodlad hållbarhetsdirektör får uppdraget att leverera på målet om nettonollutsläpp.
.png)
Claes Lindholtz är hållbarhetsdirektör på SJ redan idag, men med ett dubbelt uppdrag som även innefattat rollen som kommunikationsdirektör. Nu renodlar SJ rollen och tar bort kommunikationsansvaret så att Claes Lindholtz helhjärtat kan koncentrera sig på hållbarhetsarbetet.
Samtidigt har SJ anställd en ny kommunikationsdirektör i form Fredrik Henriksson. Han har över 20 års erfarenhet av strategisk kommunikation och varumärkearbete och har tidigare haft ledande roller på bland annatHusqvarna Group, Vinggruppen/Thomas Cook, SAS och Indiska.
SJ har tidigare uppmärksammats i Impact Loop för att de inte redovisat sina utsläpp på ett sådant sätt att de fick vara med i Klimatkollen och 2050 Consultings rapport om svenska storbolag och deras utsläpp.
Läs gratis resten av året och spara 20% hela 2025!
- Håll dig i loopen med vårt dagliga nyhetsbrev
- Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
- Affärsnätverk för entreprenörer och investerare med månatliga meetups
Fortsätt läsa – just nu med 30% rabatt
Fullständig tillgång till alla artiklar, nyhetsbrev, investerar-databaser – och mer!
Just nu: Uppgradera till Looper och få 20% rabatt
- Exklusiv deal för dig som nyhetsbrevsprenumerant – 20% rabatt i ett år
- Slipp betalväggen – du får full tillgång till all vår dagliga kvalitetsjournalistik
Fortsätt läsa – just nu med 30% rabatt
Fullständig tillgång till alla artiklar, nyhetsbrev, investerar-databaser – och mer!
Läs gratis resten av året och spara 20% hela 2025!
- Håll dig i loopen med vårt dagliga nyhetsbrev
- Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
- Affärsnätverk för entreprenörer och investerare med månatliga meetups