Byt till Impact Loop Europe
x

Klimatdatabolaget tillsätter ytterligare en chef – får dubbla roller

Katarina Nilsson, Axel Ehrling, Jenny Bjuhr Berggren på Atmoz. Foto: Pressbilder.

I juni tillsattes en ny marknadschef, nu är det dags för ytterligare ett ledartillskott på klimatdatabolaget Atmoz.

Nyhetschef och redaktör

Klimatdatabolaget Atmoz plockade i juni in marknadsföringsveteranen Katarina Nilsson som marknadschef, ett led i bolagets arbete för att enligt egen utsago bli den "definierande plattformen" för "climate intelligence".

Nu tillsätter bolaget också en ny chef för analys och leverans i form av Axel Ehrling. Han har jobbat på Atmoz som senior analytiker sedan i höstas men nu får han en utökad roll.

"Axels förmåga att lyssna, analysera och omvandla klimatutmaningar till handlingsbara insikter är i världsklass. Som chef för analys och leverans kommer han inte bara att bidra till att utveckla vår plattform, utan också se till att vi aldrig tappar fokus på kundbehovet,” säger Jenny Bjuhr Berggren, CCO på Atmoz.

I sin utökade roll kommer Axel Ehrling att vara med och forma företagets strategi, samtidigt som han fortsätter att arbeta direkt med kunder, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

"Atmoz uppdrag är att demokratisera tillgången till klimatdata för att leda verklig samhällsförändring. Jag ser fram emot att fortsätta arbeta nära våra kunder, och samtidigt jobba nära vår produktutveckling och bidra till att Atmoz plattform fortsätter att vara det mest värdeskapande och effektiva sättet för företag att kartlägga och reducera sina utsläpp".

Atmoz, som grundades 2021, hade 2024 en nettoomsättning på cirka 15,9 miljoner samtidigt som de gjorde ett EBITDA-resultat på minus 10,1 miljoner kronor.

Lås upp resten av artikeln gratis:
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Läs resten av artikeln gratis – fyll i din mejl

Genom att lämna din mejladress låser du upp artikeln och börjar prenumerera på vårt nyhetsbrev.
Erbjudande t.o.m 31 december 2024

Läs gratis resten av året och spara 20% hela 2025!

  • Håll dig i loopen med vårt dagliga nyhetsbrev
  • Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
  • Affärsnätverk för entreprenörer och investerare med månatliga meetups
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Erbjudandet gäller nya medlemmar som inte haft en gratisperiod tidigare. Efter gratisperioden övergår ditt medlemskap till en betald prenumeration. Du får 20% rabatt i ett år – därefter förnyas ditt medlemskap automatiskt till ordinarie pris om du inte säger upp det innan.

Fortsätt läsa – just nu med 30% rabatt

Fullständig tillgång till alla artiklar, nyhetsbrev, investerar-databaser – och mer!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Fortsätt läsa – just nu med 30% rabatt

Fullständig tillgång till alla artiklar, nyhetsbrev, investerar-databaser – och mer!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Erbjudande t.o.m 31 december 2024

Läs gratis resten av året och spara 20% hela 2025!

  • Håll dig i loopen med vårt dagliga nyhetsbrev
  • Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
  • Affärsnätverk för entreprenörer och investerare med månatliga meetups
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Erbjudandet gäller nya medlemmar som inte haft en gratisperiod tidigare. Efter gratisperioden övergår ditt medlemskap till en betald prenumeration. Du får 20% rabatt i ett år – därefter förnyas ditt medlemskap automatiskt till ordinarie pris om du inte säger upp det innan.
Läs mer om: