Hon blir marknadschef på klimatdata-bolaget – "blir avgörande" när Atmoz ska växa
Impact-bolaget Atmoz har rekryterat Katarina Nilsson som ny marknadschef. Hon ska nu leda företagets globala marknadsstrategi – när de ska nå ut till fler företag som vill mäta och reducera sitt klimatavtryck.
.png)
Katarina Nilsson kommer till sitt nya jobb som marknadschef på Atmoz med över tolv års erfarenhet av B2B-marknadsföring inom SaaS-världen och ska enligt bolaget nu arbeta med att bland annat bygga varumärkessynlighet hos klimatdata-plattformen.
"Det första steget för varje företag som vill reducera sitt klimatavtryck är att förstå hur det ser ut idag. Atmoz är en utmärkt och automatiserad produkt som snabbt ger företag dessa insikter", säger Katarina Nilsson i en presskommentar.
Atmoz går enligt egen utsago nu in i en ny fas med ambitionen att bli den "definierande plattformen" för det de kallar "climate intelligence" – ett område som kopplar samman utsläppsdata och insikter för operativt beslutsfattande.
Enligt bolagets CCO Jenny Bjuhr Berggren går allt fler företag från klimatlöften till handling men stöter på utmaningar med fragmenterad data och tunga rapporteringskrav.
”Katarinas ledarskap kommer att vara avgörande för att visa hur Atmoz kan bli den strategiska partner de behöver", säger hon.
Atmoz, som grundades 2021, hade 2024 en nettoomsättning på cirka 15,9 miljoner samtidigt som de gjorde ett EBITDA-resultat på minus 10,1 miljoner kronor.
Läs gratis resten av året och spara 20% hela 2025!
- Håll dig i loopen med vårt dagliga nyhetsbrev
- Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
- Affärsnätverk för entreprenörer och investerare med månatliga meetups
Läs vidare artikeln – just nu 14 dagar för 49 kr
- Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
- Eller spara 30% i ett år och få tillgång till investerar-databaser och plats i vårt affärsnätverk
Just nu: Uppgradera till Looper och få 20% rabatt
- Exklusiv deal för dig som nyhetsbrevsprenumerant – 20% rabatt i ett år
- Slipp betalväggen – du får full tillgång till all vår dagliga kvalitetsjournalistik
Läs vidare artikeln – bli medlem
- Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
- Eller spara 30% i ett år och få tillgång till investerar-databaser och plats i vårt affärsnätverk
Läs gratis resten av året och spara 20% hela 2025!
- Håll dig i loopen med vårt dagliga nyhetsbrev
- Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
- Affärsnätverk för entreprenörer och investerare med månatliga meetups