
Sänkt matmoms – då tror utmanarna på uppsving: "Borde gynnas"

Efter 10 års utveckling – nu ska "matsvinns-etiketten" ut på marknaden
Matsvinnsbolaget Innoscentia säkrar 6 miljoner kronor i ny finansiering för sin förpackningsetikett som i realtid visar om mat är ätbar eller inte. Nu står bolaget inför en kommersialisering av produkten.
Regeringens nya matstrategi får hård kritik från foodtech-profiler
Regeringens uppdaterade Livsmedelsstrategi 2.0, med ambitioner att öka svensk produktion och export, möter hård kritik från foodtech-experter som menar att satsningen helt missar innovation och hållbarhet.<br><br> "Jag hatar att säga det, men som nation framstår Sverige i mycket dålig dager med denna 'strategi'", skriver Johan Jörgensen, grundare av Sweden Foodtech.Du är inloggad, välkommen till Impact Loop
Journalistik, community och finansiering
Varje dag ger vi dig de viktigaste nyheterna, analyserna och krönikorna om människorna och bolagen som gör världen bättre.
Signa upp nu – nyhetsbrevet är gratis!
Genom att registrera din mailadress så godkänner du våra allmänna villkor. Du kan avregistrera dig när som helst.
STOR GENOMGÅNG: Från AI till grön energi – här är 150 teknikledare som gör impact 2025
De är entreprenörer, investerare och ledare som använder teknik för att driva förändring och skapa hållbar impact. Inför Impact Loops event BUILD har vi, tillsammans med Teknikföretagen, utsett 150 teknikledare som gör skillnad i sina företag och branscher
Vi har testat den nya kakan bakad med blod
Material fortsätter vara en het puck. Förra veckan skrev jag om plastersättarna i Grale vars försäljning skjutit i höjden. I dag kan vi berätta om grafenbolaget 2dfab och hur verkligheten ser ut i skarven till genombrottet. En sak är klar: att bygga impact-bolag är inget för den otålige. PS! Du följer väl oss på Linkedin? Där kan du bland annat se vårt test av en blodbrownie.
.png)
Kom in i loopen med vårt nyhetsbrev!